Klachten

De programmamakers en redacteuren van Radio Lelystad zijn, binnen de wettelijke kaders, vrij om de vorm en inhoud van de programma’s te bepalen. Heeft u toch een klacht over de inhoud van één van onze programma’s, onze online berichtgeving of andere content van Radio Lelystad, dan kunt u een e-mail sturen naar eindredacteur Theo van Rhijn. Dat kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

PROCEDURE

Indien u een klacht indient, wordt de volgende procedure doorlopen:

  • De eindredacteur ontvangt uw klacht
  • U ontvangt per e-mail een bevestiging dat de klacht is ontvangen
  • De eindredacteur zal uw klacht in behandeling nemen. Indien bij de klacht de eindredacteur betrokken is, zal deze worden uitgesloten van de behandeling en wordt de klacht overgenomen door het managementteam van Radio Lelystad.
  • Indien de eindredacteur nadere informatie wenst, zal deze contact met u opnemen. Dit kan telefonisch of per e-mail.
  • De eindredacteur past hoor en wederhoor toe. 
  • De indiener zal worden geïnformeerd over de uitkomst  van de klachtafhandeling.

Bent u niet tevreden over de afhandeling? Dan kunt u een klacht indienen bij de Raad voor de journalistiek (RVJD).

U moet dit binnen 6 maanden na de publicatie doen. De raad beoordeelt of een journalist dan wel de eindredacteur zorgvuldig heeft gewerkt. De conclusies komen online te staan.

De Raad voor de Journalistiek behandelt alleen klachten van mensen, bedrijven of instanties die direct door de publicatie worden geraakt. Algemene klachten behandelt de raad niet.

Indien u een klacht wilt indienen, vermeldt u duidelijk het programma en probeert zo goed mogelijk de klacht te omschrijven. Voor de goede orde vermelden wij dat uw gegevens volgens de geldende AVG-regels zullen verwerken. 

Radio Lelystad: de hele dag dichtbij! | Ook op Facebook, Instagram, YouTube en Twitter