Skip to main content

City Marketing, nu op eigen benen, alvast blij met wielertour

30 april 2021
Theo van Rhijn

Het doek is toch nog niet gevallen voor City Marketing Lelystad, CML. De organisatie en de gemeente hebben hun handtekening gezet onder de afwikkeling van hun breuk, onder meer de financiële. Het bureau wordt daardoor een zelfstandige stichting zonder winstoogmerk en directeur Barry Porsius ziet kansen. Er is al een succes: de Belgisch-Nederlandse wielermeerdaagse BinckBank Tour komt naar de stad.

Porsius meldt dat ook al wordt gepraat met mogelijke opdrachtgevers en met partijen waarvoor CML marketingconcepten kan ontwikkelen. Aangezien er geen winstoogmerk is, worden de opbrengsten weer geïnvesteerd.

Tot voor kort had het bureau een vaste taak als pr- en marketingbureau voor het stadhuis, maar de gemeenteraad besloot eind vorig jaar daar een einde aan te maken. Aanvankelijk leek het erop dat de organisatie vechtend met het stadhuis ten onder zou gaan, maar uiteindelijk is het volgens beide partijen toch gelukt uit elkaar te gaan in goede harmonie – en met toekomstperspectief. Het wordt ook niet uitgesloten dat de gemeente klant wordt bij CML.

Daarbij is Porsius vooral heel blij met het naar de stad halen van de BinckBank Tour, de komende drie jaar. Dat is ‘de enige meerdaagse World Tour-race van de Lage Landen’. Porsius: "Een sportevenement dat uitgezonden wordt en waarbij Lelystad en Flevoland uren lang live met 40 miljoen kijkers op de belangrijkste sportzenders te zien zullen zijn." Dit jaar is de zeventiende editie. Die start maandag 30 augustus in Dokkum en finisht de zondag erop halverwege de Muur van Geraardsbergen.

Overigens zwijgt zowel het stadhuis als Porsius over de bedragen van hun regeling. Gebruikelijk bij een overeenstemming tussen het gemeentebestuur en een particuliere partij, aldus een woordvoerder van b. en w..

{jcomments on}