Terug naar hoofdinhoud

Politiebureau paar uur ontruimd na afgeven handgranaat door bezorgde burger

21 mei 2026
Geschreven door Theo van Rhijn

Het politiebureau is vandaag een poosje ontruimd geweest nadat bleek dat een gevonden voorwerp een mogelijk gevaarlijke handgranaat was. Het voorwerp was rond half twaalf afgegeven door iemand die het in een kringloopwinkel had aangetroffen. Hoe het daar kwam, is nog niet duidelijk. Uit voorzorg ontruimde de politie vervolgens het pand. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie heeft de granaat opgehaald en onschadelijk germaakt. Tegen enen kon iedereen weer naarbinnen.