Skip to main content

Het merk Lelystad scoort nu goed, tot in Rotterdam aan toe

30 oktober 2020
Theo van Rhijn

Het gaat in tegenstelling tot vroeger meetbaar goed met de promotie van Lelystad bij onder meer woningzoekenden. Zo leidde een wooncampagne tot 85 procent meer sitebezoek.

Dat zei de huidige directeur van promotiebedrijf City Marketing Lelystad, Barry Porsius maandag in ‘Van Rhijn praat bij met…’ op Radio Lelystad. Porsius pakte het anders aan, maar verdedigt zijn voorganger. Het gesprek is nog te horen op onze site.

Porsius trad in 2018 aan. Volgens onderzoekers waren de resultaten van het bureau in de jaren daarvoor nauwelijks meetbaar. Dat betekent echter nog geen blamage voor de betrokkenen, zegt hij. “Mijn voorganger heeft niet echt iets fout gedaan en hij heeft een geweldige organisatie opgebouwd waar ik mee verder kan. De vraag is: waar lag de focus. Maar het was ook de tijdgeest. En de gemeente controleerde alles en heeft jaar na jaar alles goedgekeurd.”

Het onderzoek in kwestie, uitgevoerd in opdracht van de gemeenteraad, constateerde dat het werk van het bureau tot 2018 ‘geen groot effect’ had. Onder Porsius is de werkwijze aangepast aan die bij het promoten van commerciële merken. Volgens hem leidt dat tot meetbare resultaten op internet en sociale media, zoals de stroom nieuwe belangstellenden voor Lelystadse woningen. Die kwamen onder meer uit Rotterdam.

{jcomments on}