Brands4Kids neemt Noppies over, bestuurders zeggen te hopen op groei
Noppies kan door. Het failliete bedrijf in zwangerschaps- en kinderkleding aan de Poseidonweg is overgenomen door de Deense branchegenoot Brands4Kids, die zich - zoals de naam al zegt - helemaal op kinderen richt. De gevolgen voor de bedrijfsvoering zijn nog niet duidelijk. Achter Brands4Kids zit sinds augustus 2022 het Nederlandse investeringsfonds Standard Investment, dat de laatste tijd zijn portefeuille aan het uitbreiden is.
Brands 4Kids spreekt op Logimerce, een nieuwssite voor internetverkoop en logistiek, lovende woorden over de Lelystadse aanwinst. Commercieel directeur Michael Nederby hint op groei: "Noppies is een sterk complementair merk voor ons en samen zijn we leidend in Duitsland, België en Nederland en goed gepositioneerd voor verdere internationale groei."
Op haar beurt toont CEO Anne-Gien Haan van Nine&Co, de onderneming achter Noppies, zich in De Stentor ook positief: "We zijn actief op dezelfde markt en kunnen elkaar versterken. Wij zijn bijvoorbeeld sterk online. Zij zijn actief in landen waar wij nog niet zitten. In kan me voorstellen dat wij uitbreiden naar die landen. Het is een krachtenbundeling.’’
Standard Investment is zelf geen kledingonderneming, een van de vele bezittingen zijn de Nederlandse Burger Kingrestaurants. Het fonds is een pure investeerder. Maar het zegt wel alleen bedrijven te kopen als het verwacht dat er groei of verbetering mee te behalen valt. Het wil daarbij altijd een meerderheidsbelang en een actieve rol.