Skip to main content

Passagiers geven stadsbus weer een 7,8

21 maart 2018
Theo van Rhijn

Op enkele punten liep de tevredenheid in Lelystad wel iets terug. De beoordeling op punctualiteit zakte van 7,5 naar 7,3 en die op reissnelheid van 7,9 naar 7,6. Maar het item vertraging ging van een 5,0 naar een 5,3 en gebruiksgemak van de OV-chipkaart van een 8,2 naar een 8,4.

De OV-Klantenbarometer is een klanttevredenheidsonderzoek voor het stads- en streekvervoer waaraan alle vervoerders en alle lijnen in Nederland meedoen. Het wordt uitgevoerd door een professioneel onderzoeksbureau, I&O Research. Het bureau laat in de laatste maanden van het jaar interviewers met vragenlijsten meereizen in alle vormen van regionaal en lokaal vervoer. Zij kwamen vorig jaar na 6008 ritten terug met 86.705 bruikbare ingevulde vragenlijsten en daarmee is dit het grootste onderzoek in zijn soort in Europa, zegt I&O Research. De vragen gaan onder meer over de reissnelheid, de klantvriendelijkheid van de chauffeur, de informatievoorziening, de netheid van het voertuig en tips voor verbeteringen.

http://www.ovklantenbarometer.nl/

{jcomments on}