Skip to main content

Door succes 8 nieuwe 'positieve doeken' voor ‘We love Lelystad'

03 februari 2022

City Marketing Lelystad plaatst deze week acht nieuwe doeken voor de ‘We Love Lelystad’-campagne. Het gaat om nieuwe, enthousiaste reacties van inwoners die hun liefde voor Lelystad verwoorden.

City Marketing Lelystad (CML) is de ‘We Love Lelystad’-campagne begin dit jaar begonnen als reactie op een artikel in De Telegraaf in juli vorig jaar over de woningnood in Nederland. De kop boven dat artikel was ‘Zelfs ‘foeilelijk’ Lelystad in trek door huizengekte’. CML kreeg daarop via social media veel reacties van Lelystedelingen die juist met veel plezier in Lelystad wonen. Daarom besloot men op vier invalswegen van Lelystad vier grote doeken langs de weg te plaatsen met de tekst ‘Foei Telegraaf’ met daarnaast vier doeken met de liefdesbetuigingen van inwoners van Lelystad aan hun stad.

Daarop zijn ook weer veel positieve reacties binnengekomen. Vandaar dat de acht oorspronkelijke doeken nu worden vervangen door acht nieuwe met nieuwe liefdesbetuigingen. De ‘Foei Telegraaf’-boodschap hangt daar niet meer bij, je moet die krant tenslotte ook niet te veel free publicity geven. Ze zijn, naast bij de rotonde bij BataviaStad (zie foto), ook te vinden bij binnenkomst van de stad bij de afslag Larserdreef naar Oostranddreef, bij de rotonde bij de VOC Garage en bij de rotonde aan de Larserdreef en Westerdreef in Warande.

De actie loopt door, dus nieuwe reacties zijn welkom. Om de campagne te bekostigen, is er ook nog een crowdfunding. Daar loopt het nog niet storm: er is tot nu toe 326 euro ingezameld. Ook daar geldt: nieuwe donaties zijn welkom!

{jcomments on}