Skip to main content

City Marketing begint campagne voor 'foeilelijk Lelystad'

04 januari 2022
Kees Bakker

City Marketing Lelystad is een campagne begonnen om Lelystad positief op de kaart te zetten in Nederland. Met ‘We love Lelystad’ wordt bewoners die trots zijn op hun stad en hier met plezier wonen, een platform geboden dat te uiten. Aan de actie is ook een crowdfunding verbonden.

Foeilelijk Lelystad

Aanleiding voor de actie is een artikel in De Telegraaf in juli vorig jaar onder de kop ‘Zelfs foeilelijk Lelystad in trek door huizengekte’. Nu is de Telegraaf een krant die wel van een beetje controverse houdt, maar een post van het bericht op de social media van City Marketing leverde honderden reacties op van Lelystedelingen die het gepassioneerd opnamen voor hun stad.

Dat inspireerde City Marketing tot de campagne ‘We love Lelystad’. Als kick-off zijn vier reclamedoeken opgehangen in Lelystad met de kop van het Telegraafartikel, waarin Lelystedelingen worden opgeroepen via social media hun trots op Lelystad te delen en Nederland te vertellen hoe fijn het hier wonen is. Op de site ‘We love Lelystad’ worden die verhalen verzameld.

Crowdfunding

‘Concreet wordt voor deze campagne een aantal van de honderden reacties geselecteerd en verspreid via verschillende mediakanalen. Zo verschijnt er regelmatig een nieuwe reactie op het digitale welkomstbord. Ook worden abri’s ingezet, in Lelystad en daarbuiten. In de abri’s komen posters met daarop een positieve reactie van een Lelystedeling en een verwijzing naar de website van de campagne. Daarnaast is het ook de bedoeling om paginagrote advertenties in landelijke dagbladen te plaatsen. Zodat heel Nederland het positieve tegengeluid hoort, luid en duidelijk,’ zegt City Marketing Lelystad.

Daarnaast is er een crowdfunding gestart om deze actie te bekostigen. City Marketing Lelystad is een zelfstandige organisatie die geen eigen middelen heeft om deze actie te bekostigen. Daarom wordt er een beroep gedaan op inwoners en bedrijven.

{jcomments on}